Books, Beauty & Stuff

16 octombrie, 2014

Cartea saptamanii - Muzica inimii de Jane Lovering

La ceas de seara am venit cu descrierea  pentru cartea saptamanii. De data aceasta actiunea este contemporana. 

Titlu engleza: Please Don’t Stop the Music ( 2011 )
Gen: Romantic drama
Aparitie: 2013
Pagini: 284
Editura: Lira / Litera
Traducere: Daniela Trutia
Avand in spate un trecut traumatizant, Jemima Hutton incepe o noua viata. Inchiriase o camera in casa lui Rosie, iar mica ei afacere cu bijuterii create manual ii aducea veniturile necesare pentru intretinere, dar Saskia Impielitata, persoana care detinea magazinul unde se vindeau, intrerupe colaborarea. Pe Saskia cea afurisita a cunoscut-o prin Jason, un artist cunoscut ce confectiona obiecte din piese de locomotiva.  
Rosie si Jason eau constienti ca nu stiau nimic despre ea, era secretoasa, niciodata nu vorbea despre familia ei, despre trecut. Au devenit buni prieteni, fara sa stie ca Jem putea oricand sa plece si sa o ia de la capat in alta parte.

Carand dupa ea carutul cu Harry, copilul de doua luni al lui Rosie si al nu se stie cui tata, spera ca va putea obtine o colaborare cu un alt magazin. Si astfel ajunge intr-un magazin de  chitare, ce-i apartinea lui Ben Davies. Un tip inalt si foarte slab,  cu obraji supti si imbracat cu un pantalon extrem de stramt. „Intr-un  cuvant, arata ca un cersetor imbracat cu haine primite de pomana si calcat de o masina de tuns iarba.”  
Cu Harry care tocmai facuse pe el, Ben este convins sa acccepte o catarma si daca se va vinde, atunci va mai comanda. Si se pare ca Jem are noroc pentru ca in curand ii va mai livra cateva. Si nu numai, ci ajunge sa il inlocuiasca la magazin atunci cand el avea alte treburi.
Chiar daca era foarte slab, Jem recunoaste in sinea ei ca era un barbat atragator. Stia de la el ca in trecut cantase la chitara, dar nu intelegea de ce a renuntat.  Poate avea legatura cu tristetea si schimbarile de atitudine pe care le afisa de multe ori.

La rugamintea lui Rosie care se plafonase de cand il avea pe Harry, Jem il invita la cina. Iar Rosie il recunoste, era celebrul Baz Davies. Solist si chitarist in trupa de rock Willow Down care a avut un succes extraordinar. Pe langa ea Coldplay era nimic, dar s-au despartit, iar de Baz nu se mai stia nimic de 5 ani.  
El nu avea de gand sa-i povesteasca nimic despre asta,nu isi dorea sa nu fie recunoscut si poate uneori si-a dorit sa moara.

Jem nu are de gand sa lase lucrurile asa, ci cauta pe internet informatii despre el. Trupa se reunea acum, iar singura referire la Ben era ca acesta s-a retras avand o cadere nervoasa. Se pare la finalul unui concert a inceput sa cante cu totul altceva decat trebuia. Acel Baz care pe atunci arata cu totul altfel nefiind atat de slab.

La petrecerea de inaugurare a unui magazin de-al lui Saskia, Jem vine insotita de Ben. Singurul motiv pentru care a acceptat sa mearga e speranta ca poate Saskia ii va primi din nou catamele la vanzare. Acolo, in depozit, Jem gaseste cutii intregi de felitari pe care le confectiona Rosie si care in mod normal trebuiau expuse in magazin si o parte vandute de mult dat fiind ca Saskia le-a vrut rapid. Rosie a muncit cu greu la ele fiind franta de oboseala, acum ca avea si un copil.
Iar mai tarziu o gaseste pe aceasi Saskie „calare” pe Ben. A incercat sa-i intre acestuia pe sub piele turnand minciuni despre ea. Dar oare de ce se simtea nervoasa? Ea si Ben erau doar prieteni, iar el „se intunecase la fata, ca si cum ar fi trecut printr-o mare suferinta.”

Atunci cand el se ofera sa gateasca intr-o seara, pentru ea si Rosie, un incident schimba situatia. Aflat singur in casa, Ben nu s-a sinchisit de urletele micutului Harry care rasturnase cosuletul in care dormea si acum era prins sub el. Ben era alb la fata, iar la palma si reprosurile primite de la Jem, pleaca val vartej. De ce nu a spus nimic de plansetele copilului? De ce nu mai canta la chitara si parasise formatia? Ce se va intampla mai incolo cu el si Jem? De ce trecutul o facea pe Jem sa fie mereu pe picior de plecare? De ce nu se stia cine este tatal lui Harry? Multe intrebari, iar un incendiu complica si mai mult situatia. 

Nota personala: Dupa ce multi au laudat Muzica inimii, curiozitatea m-a impins sa o citesc. Este o carte despre tristete, sansa, revenire si bineinteles iubire.
Am facut tot felul de presupuneri pentru motivul ce l-a determinat pe Ben sa  renunte la muzica, dar nici una dintre ele nu m-a pregatit indeajuns de bine pentru momentul revelator. Am zis da, asta da motiv sa lasi totul in urma si sa traiesti ca un pustnic. Extrem de trista aceea scena si ideea in totalitate.   L  Si trecutul Gemimei este trist, dar mai interesanta mi s-a parut povestea  lui Ben.

Nu are cine stie ce actiune, dar este departe de a fi o poveste banala. Pe mine m-a zguduit din temelii, m-a facut sa ma gandesc mai bine la viitor... sti... esti bine, esti fericit si dintr-o data destinul iti da o palma de te lasa lat.  Ce faci atunci?

Este o carte ca o o muzica frumoasa, unde toate notele au secrete. Scena de final este minunata. Doi oameni, unul plecand, un  jurnal, iubind, cuburi de gheata... final. 


Nota: 9.5
Neaparat sa le faceti o vizita si celorlalte fete:

7 comentarii:

  1. Sper sa o citesc si eu acum ca am citit recenzia ta Ana Maria.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca o sa-ti placa, Gabriela.

      Ștergere
    2. Si mie chiar mi-a placut, spre deosebire de o carte de Mary Jo Putney pe care am lasat-o de izbeliste, pe asta am citit-o intr-o saptamana.

      Ștergere
  2. Si eu la fel, tot vazand recenziile bune mi-am luat-o.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-am luat-o imediat, de cum a si aparut. M-a atras foarte mult coperta si mi-am zis "de ce nu?". O poveste foarte frumoasa! :) Nici eu nu m-as fi gandit la secretul pe care-l ascundea Ben. Imi faceam tot felul de alte idei in cap.

    RăspundețiȘtergere

Subscribe Via Email
Un produs Blogger.