Books, Beauty & Stuff

21 ianuarie, 2015

Atractie periculoasa de Judith McNaught

Titlu oficial: Paradise (1991)
Gen: Contemporary romance
Pagini: 607
Editura: Miron
Traducere: Marilena Cojocaru
Seria: Second Opportunities - Paradise ( Atractie periculoasa ), Perfect ( Perfect ), Night Whispers ( Soaptele noptii ), Someone to Watch Over Me ( Cineva sa ma apere ), Every Breath you take

Decembrie 1973
Meredith Bancroft era la 14 ani o fata bondoaca si uratica, indragostita de Parker Reynolds si cu un tata aspru ce o tinea din scurt. Copilaria ei a fost una singuratica, copiii considerand-o o ciudata datorita diferentei sociale. Familia ei detinea magazinul Bancroft transmis din generatie in generatie,  in timp ce unii dintre parintii colegilor lucrau pentru ei. Atunci cand o cunoaste pe Lisa Pontini nou venita in scoala, ii spune ca tatal ei lucra pentru un om bogat si astfel intre cele doua se naste o frumoasa prietenie ce se mentine ani la rand.

Iunie 1978
Si astfel iata-le pe amandoua la finalul anilor de liceu, perioada in care Meredith s-a folosit de siretlicuri pentru ca Lisa sa ajunga aici, ea facand parte dintr-o familie saraca.  Meredith era acum o frumusete ce nu se oferise nici unui baiat, iar acum se reintorcea acasa cu gandul la Parker, dar acesta o anunta ca se va casatori.

In scurt timp il cunoaste la o petrecere pe Matt Farrel care se afla doar pentru a fi facut de ras de baiatul sefului sau. Lucrator intr-o otelarie si imbracat cu un smoching inchiriat, nu se potrivea deloc printre acesti „aristocrati ingamfati” care se uitau la el ca la un nimeni, dar Meredith se hotaraste sa il salveze. Vorbeste cu el, danseaza si il prezinta apoi tuturor ca prietenul tatalui sau. Putin mai tarziu Meredith este sarutata ca niciodata pana atunci, doar ca Phillip Bancroft isi face aparitia exact in acel moment. Matt este dat afara din club, dar se pare ca aceea seara era sortita ca Meredith sa isi piarda virginitatea cu el, poate din atractie sau poate din dispret pentru tatal ei. 
Cum Matt nu o suna zilele urmatoare ea incearca sa il uite, dar este nevoita sa apeleze la el cand descopera ca e insarcinata. Umilita si disperata, ii ofera singura alternativa viabila, casatoria, urmand ca dupa nastere sa divorteze.   

Matt se indragosteste de ea, dar deocamdata nu ii putea oferi nimic. Planurile lui de viitor erau marete, urma sa plece in Venezuala pentru a lucra pe o platforma petroliera, iar atuul lui pentru a nu o pierde era copilul. 

Cand Meredith revine acasa cu vestea casatoriei, Phillip este turbat de nervi. Il acuza Matt de distrugerea viitorului fiicei sale, dar el suporta toate injuriile fara sa accepte cecul oferit. 

Dupa plecarea in Venezulela Meredith ii scria de cateva ori pe saptamana si la fel se astepta de la el. Dupa un timp scrisorile lui erau din ce in ce mai rare pana nu i-a mai scris deloc. Dar ce nu stiau ei e ca Phillip le oprea scrisorile. 
La sfarsitul celei de-a cincea luni Meredith pierde sarcina, medicii de abia reusind sa o salveze si pe ea. Cat a stat in spital isi rugase tatal sa il anunte pe Matt, dar afla ca banii au fost singurul lucru care l-au interesat si primeste doar o telegrama scurta prin care o anunta ca vor divorta. De asta se va ocupa un avocat necunoscut angajat de tatal ei. 

Noiembrie 1989
Matthew Farrell era acum conducatorul imperiului Intercorp. Bogat, frumos si cu o multime de  femei ce-i trecusera prin pat. Ultima companie pe care dorea sa o cumpere se afla in Houston, iar acolo o intalnire cu scorpia din trecut era inevitabila. Cand a primit de la ea telegrama prin care il anuntase ca a avortat copilul, el venise imediat pentru a o convinge sa nu divorteze, dar  a fost anuntat ca Meredith nu vrea sa-l vada, iar un politist i-a inmanat o hotarare judecatoreasca prin care i se interzicea sa se apropie de ea. 

Meredith Bancroft era nespus de fericita. In sfarsit Parker a cerut-o in casatorie, iar vanzarile magazinului principal si a celorlalte deschise in acesti ani mergeau foarte bine. Phillip care avea probleme cu inima acceptase sa plece intr-un concediu, iar ea se astepta sa primeasca functia de presedinte interimar. Muncise mult pentru acest loc si il merita. Spera ca astfel va putea dovedi membrilor consiliului, dar si tatalui ei ca poate conduce compania dupa retragerea lui. Este extrem de dezamagita cand nu este ea cea aleasa. 

O data cu aparitia lui Matt in Houston apar si necazurile.  Se pare ca avocatul care incheiase divortul era un impostor, ceea ce insemna ca ei erau inca casatoriti. 
Mai tarziu acesta este gasit ucis, cineva cumpara multe actiuni Bancroft mai mult ca sigur pentru o preluare a companiei, iar plasarea unor bombe in magazine duce la o scaderea drastica a vanzarilor. Si pentru toate acestea, Phillip il invinovateste pe Matt.  Chiar asa sa fie oare?  Dar oare cum ar reactiona Matt si Meredith sa afle ca scurta lor relatie a luat sfarsit datorita lui Phillip? Se va razbuna Matt pe el?

Nota personala: Atractia mea pentru aceasta carte este atat de periculoasa incat m-a lasat fara cuvinte. :)))) Iar Judith McNaught ar putea trece subit printre primele locuri in preferintele mele. Pentru asta ar trebui sa-i multumesc prietenei mele care mi-a trimis cartea cadou de Craciun. Imi doream de mult sa o lecturez datorita parerilor bune, iar acum am ocazia sa va spun cat de minunata este aceasta carte. Pe bune si fara nici o exagerare! :)
Nici nu ar avea de ce sa nu placa. Povestea de dragoste nu este deloc exagerata, iar cele 607 pagini se citesc foarte usor. Actiunea prezinta evolutii in bine cu toate ca itele sunt incurcate zdravan.  Chiar daca am scris o gramada in descriere sunt multe aspecte pe care le-am sarit pentru ca nu e frumos sa dau tot din casa. O sa vedeti cate surprize veti avea daca alegeti sa cititi cartea. 

Avem o multime de pesonaje, toate simpatice, mai putin Phillip. Practic el a dat tonul aventurilor, dar asta nu inseamna ca mi-a si placut de el. Om cu mintea in colturi l-am numit. 
Sara a fost cam inexistenta pentru mine pana cand mi-a dat in cap culcandu-se cu cine nu vroiam eu, macar e bine ca stiu ca nu ramane cu el. Soferul O'Hara e genial, mi-ar placea sa-l regasesc intr-unul din celelalte volume asezat la casa lui. Parker mi s-a parut cam prostovan si inca de la inceput am banuit ca il voi regasi in viitorul lui Meredith. Cat despre ea si Matt, ei bine aceasta este povestea de dragoste perfecta si cel mai bine ii reprezinta epilogul emotionant. 

Stiu ca nu gresesc daca va recomand sa o cititi. Atractie priculoasa este una dintre cartile speciale de citit intr-o viata. Cu ea mi-am satisfacut pofta de binedispunere, dar totoata am fost si nerabdatoare, am stat ca pe ghimpi si recunosc ca la un moment dat am citit putin dintr-o pagina dinspre final. Pur si simplu nu am mai avut rabdare, dar am fost si mai contrariata apoi pentru ca pasajul ales m-a bagat si mai mult in ceata. 

Nota: 10 / 10



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Subscribe Via Email
Un produs Blogger.