Books, Beauty & Stuff

06 noiembrie, 2014

Demonii iubirii de Anne K. Joy

Cartea de astazi este una speciala pentru ca si autoarea este speciala. Zilele trecute, pe faramiere.ro a aparut Demonii iubirii scrisa de Anne K. Joy. Sa nu o cautati pe google, ca nu o gasiti. Cititorii blogului faramiere au facut diverse speculatii, s-au tot invartit banuieli si asta doar pentru ca autoarea era sigur cineva de-al casei. Astazi misterul s-a risipit si a iesit la iveala persoana inspre care imi indreptasem oarecum gandul. Mai exact este vorba despre FM, cea  careia ii apartine blogului faramiere.  A tot incercat sa ne indrepte atentia inspre alte directii, dar pana la urma a dat cartile pe fata. Ne-a avertizat totusi de la inceput ca este vorba doar de o poveste, dar oare chiar asa este? Va invit sa cititi descrierea ei si la final gasiti parerea mea. Doar sa fiti pregatiti pentru o postare lunga si sa nu uitati sa-i faceti o vizita si Gabrielei unde gasiti o recenzie de carte. 

Titlu: Demonii iubirii
Gen: Romantic drama
Aparitie: 2014
Pagini: 242
Seria: Demonii iubirii - Demonii iubirii, Crima pentru ea

Jessica Thomas este inchisa pentru o crima pe care nu a comis-o. Vinovat era Steve, fostul iubit de care era pe atunci indragostita, dar el declara impotriva ei si ca un facut, dispar toate dovezile ce ar putea sa dovedeasca contrariul.  

Ajutorul pentru a fi eliberata vine de unde nu se astepta. Ian Peterson alaturi de care a copilariat, era acum un avocat celebru si bogat, iar providenta a facut ca mama ei, Elizabeth, sa il intalneasca, pur si simplu intamplator, acum cand situatia era atat de dificila.  Daca cineva ar fi putut sa-i dovedeasca nevinovatia, acela era chiar Ian, dar  cerinta lui nu este atat de simpla, libertatea ei in schimbul casatoriei cu el. 

Si iata-i in scurt timp casatoriti, el vorbind si purtandu-se ca un indragostit veritabil in fata invitatilor, iar ea aratand precum un „inger trist”. Acel Ian care ii spusese ca el nu crede in dragoste se poate se fi schimbat? Chiar si ea care si-a spus ca va fi indiferenta in aceasta relatie simtea acum altceva. Nu credea sa fie dragoste, spera de fapt sa nu fie dragoste. Intre timp avea sa isi faca griji pentru noaptea nuntii, iar Ian amuzat credea ca doar joaca jocul virginei. Ei bine s-a inselat, Jessica chiar era virgina.

Ian ii explica a doua zi ca este libera sa traiasca  unde va dori ea, dar nu cu el in casa. Isi putea permite o alta casa  si orice altceva si-ar fi dorit ea. Casatoria a fost doar un tertip pentru a intra in posesia unei mosteniri. In fata familiilor se vor purta ca un cuplu, dar in rest vor fi doar buni prieteni, iar el isi va vedea in continuare de viata lui si femeile care ii treceau regulat prin pat. Era atras de ea, dar stia ca nu ii putea oferi nimic sentimental, demonii din el erau mult prea puternici. 

Trista si dezamagita, Jessica ajunge sa i se dastainuiasca lui Cecile, sora lui Ian. A cunoscut-o la nunta, s-au placut si au legat o frumoasa prietenie. Chiar daca Ian vrea sa ii ofere totul, nu avea de gand sa traiasca pe banii lui. Ajunge astfel sa se angajeze ca asistenta lui Matthew Anderson si el un celebru avocat. Exista o poveste in care era implicata o femeie si Matt cu Ian, pe vremea aceea buni prieteni. 

Matt era prieten cu Cecile, iar acesta fara a-i lua partea lui Ian, i-o prezinta pe Jessica. Ian afla imediat de aceasta situatie atunci cand Jessica trebuie sa-i livreze personal niste documente din partea lui Matt. Este furios si trage concluzii gresite, ce o jignesc pe Jessica. 

Peste sase luni, ii regasim pe Jessica, Matt si Cecile foarte buni prieteni. Jessica locuia acum intr-un mic apartament inchiriat, iar in perioada cand il amenaja a aflat ca este insarcinata, dar din pacate pierde sarcina. 
Cu Ian nu s-a mai vazut, dar suferinta lipsei lui si a intregii situatii o macina. Este furioasa atunci cand acesta se angajeaza sa cineze impreuna, ca un cuplu la cina organizata de mama ei. Discutia de dupa o intristeaza si mai mult asa ca decide sa se mute in Seattle pentru a lasa in urma tot raul, dar nu inainte de a mai avea parte de o noapte de dragoste alaturi de Ian. Acesta o iubea la randul lui, dar nu ii putea oferi nimic de viitor. Jessica pleca dimineata pana ca el sa se trezeasca, dar ii lasa un bilet cu toate gandurile ei si cu vestea ca a pierdut o sarcina. Care va fi finalul,  asta nu va spun. De ce nu ii putea Ian oferi un viitor? De ce se temea atat de mult incat sa prefere viata fara ea?

Nota personala: Nu este cartea unei autoare renumite, dar m-a prins atat de tare incat am am citit-o dintr-o suflare si nu am lasat-o din mana pana la final, asta pe la 3 dimineata. :D

Demonii iubirii nu este perfecta, dar ideea in sine este minunata. Eu asa o vad. 
FM a muncit mult la aceste pagini, este povestea unui iubiri vizionata prin ochii ei, tristetea izvorata din ea si orice alte trairi ale personajelor.  Asa cum a scris cineva la comentarii, e ca si cum as fi citit un manuscris inainte de a fi trimis la editura. 

Astazi, povestea ca a avut momente cand a vrut sa o lase balta si o inteleg pentru ca nu este usor sa scrii o carte. A investit suflet si timp, iar pentru asta merita respect si toate felicitarile din lume. Eu ma bucur ca am ajuns sa citesc asa ceva mai ales ca vine din partea unui om ca oricare altul si fara experienta in ale "scriitorismelor". Plus ca mi-a amintit foarte bine de Fifty Shades. 
Se pare ca  este inceputul unei serii si va mai urma minim o carte. Acum ca a prins gustul si stie cu ce se mananca, sunt sigura ca urmatoarea va fi mult mai buna. 

Demonii iubirii  este scrisa intr-un limbaj comun, dar pare fortat, necesita ceva (mai multe) ajustari din acest punct de vedere, dar asta vine o data cu experienta.
Jessica e cam plangacioasa, i s-ar fi potrivit mai bine un caracter mai tare si mi-ar fi placut sa gasesc mai multe detalii privind felul cum a ajuns la inchisoare. 
Relatia dintre ea si familie, mama si tatal vitreg,  necesita la fel, mai multe detalii. S-a precizat ca nu erau o familie in adevaratul sens, nu era apropiata de mama, dar totusi aceasta se arata sincer interesata de viata fiicei, asta se intelege din dialogurile lor. 
Cuvantul "demoni" este folosit de mult prea multe ori, pana si Ian il foloseste, tocmai el care ar fi trebuit sa pastreze cumva ascuns acest lucru. Cititorul ar fi trebuit sa afle de acesti demoni din alta perspectiva. 
Actiunea este rapida si pe alocuri necesita mai multa atentie, dar una peste alta este o carte reusita. Sunt sigura ca daca se mai lucreaza putin la ea, ar putea fi chiar si publicata, ori de ea direct asa cum a dat exemplul unei anumite autoare, ori printr-o editura. Ultima varianta e cam dificila pentru ca la noi nu se practica autorii ramani. Din pacate. 

Mie mi-a placut Ian, cel dinspre final. Acel Ian care e atent, grijuliu, iar romantismul se pare ca l-a avut inca de la inceput. Perioada petrecuta in cabana a fost cea mai frumoasa, la fel si felul cum s-a ajuns acolo. Finalul e emotionat, scena ce tine de actele de divort e una din preferatele mele. 

Nota: 9.7 / 10

Specific ca nota nu este oferita pe prietenie sau pentru a o impulsiona pe FM. Este nota pe care eu o consider potrivita pentru Jessica si Ian. Am incercat sa vad mai departe de toate chestiile negative ce vin din lipsa de experienta si consider ca este o punctare corecta. 

10 comentarii:

  1. O prezentare foarte frumoasa.Mi-a placut cartea scrisa de FM am fost placut impresionata de sentimentele de prietenie care sa legat intre personaje.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, a creat prietenii puternice, exact asa cum ar trebui sa existe si in realitate

      Ștergere
  2. Mulţumesc mult Ana pentru cuvintele frumoase! Ai fost chiar drăguţă şi generoasă cu nota.
    Faptul că s-a menţionat de câteva ori de Fifty Shades chiar e de bine :)) . Indiferent de maniera în care s-a realizat comparaţia, mic copil fiind pe lângă E.L.James, tot e bine că s-a făcut o oarecare legătură.
    Referitor la a doua carte. Scriu la ea şi chiar am muncit zilele acestea. Constat că am început să scriu mai mult la fiecare scenă (sper să merg aşa până la final), însă rămâne teama de eşec. Dar încercarea moarte n-are.

    Nu de puţine ori mi-am dorit ca Jessica să fie puternică, însă am văzut-o mai mult sensibilă, mai plină de dragoste. Mă chinui să o duc pe Cecile la polul opus şi chiar sper să-mi iasă. După ce termin ceea ce scriu acum, o să revin cu modificări asupra primei cărţi şi mă rog să o văd din alt unghi şi să o completez în anumite locuri.

    Mulţumesc din nou! Mulţumesc şi Gabrielei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca am fost doar generoasa, am si specificat de ce ofer aceasta nota.
      Astept cu nerabdare urmatoarea carte. Iti dai seama ca acum cand stim ca mai urmeaza ceva o sa fim gramada in jurul tau si o sa scandam de atata nerabdare. :D

      Ștergere
    2. Si eu apreciez munca Anei Maria, a gasit poze frumoase si cuvinte calde, sensibile, care-ti merg la inima.

      Ștergere
  3. Buna!As dori, daca se poate cartea in format pdf.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ileana! Cartea Demonii iubirii se poate citi doar pe blogul autoarei. Poate in viitor va fi disponibila si in format PDF sau chiar fizic, dar se pare ca la un moment dat va suferi niste modificari pentru a fi adusa la un nivel, clar mai bun decat in prezent. Pana atunci o gasesti aici: http://www.faramiere.ro/demonii-iubirii-de-anne-k-joy/
      Eu iti recomand sa o citesti, merita.

      Ștergere
  4. Salut! As dori foarte mult cartea demonul ucis in pdf unde il pot gasi?

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit primul volum si mi-a placut fourteen mult ,are fine super daca ar fi in format pdf.Iubesc foarte mult cartile bune din pacate locuiesc in Londra si nu let pot comanda

    RăspundețiȘtergere

Subscribe Via Email
Un produs Blogger.