Books, Beauty & Stuff

04 decembrie, 2014

A ta pana in zori de Teresa Medeiros

Titlu oficial: Yours Until Dawn ( 2004 )
Gen: Historical romance
Aparitie: 2014
Pagini: 254
Editura: Alma
Traducere: Cristina Kuti
Seria: The Fairleigh Sisters - A Kiss To Remember ( Un sarut de neuitat ), One Night of  Scandal ( O noapte compromitatoare ), Yours Until Dawn ( A ta pana in zori

Samantha Wickersham se prezinta la Fairchild Park, resedinta contelui de Fairchild, cu un teanc de recomandari pentru a ocupa functia de infiermiera. In timp ce podeaua tremura in mod vizibil, ragete si zgomote puternice se auzeau, era clar ca „ cineva – sau ceva – se apropia”.  
Majordomul si menajera dadeau semne de agitatie si aproape au apucat sa o dea afara, cand usile zburara in laturi, dar in cadrul lor nu statea un monstru, „ci un barbat – sau ce mai ramasese dintr-unul dupa ce toate poleiala elegantiei sociale fusese indepartata”. O cicatrice rosie ii brazda fata, iar „narile lui aristocratice frematara”. Samantha si-a dat seama ca „mirosul ei il cauta”, doar ca pana sa ajunga la ea se impiedica de divan si se prabuseste la podea.
Acesta era Gabriel Fairchild care de cand orbise si-a dat seama ca in timp simtul mirosului s-a ascutit, iar acum stia ca o femeie se afla in camera, o femeie care mirosea a parfum de lamaie. 

Intregul conac se afla in bezna, draperiile trase nu lasau nici un fir de lumina sa intre, iar straturi de praf se aflau pretutindeni.  Peste tot pe jos se gaseau obiecte sparte ca urmare a trecerii lui Gabriel. Nimeni nu se ostenise sa mute mobilierul si decoratiunile din drum. Era suficient sa asculti putin si aflai imediat in ce parte a casei se afla. Era ca un leu in a carui cusca era mereu intuneric. 

Nu dorea o ingrijitoare, dar se pare ca nu o putea concedia pentru ca Samantha fusese angajata de tatal lui, dar asta nu insemna ca nu o putea face sa plece.  O cheama de nenumarare ori pentru maruntisuri, nu apuca sa iasa bine din camera lui ca si suna imediat din clopotel, pana cand eforturile ii sunt rasplatite, iar Samantha isi da demisia. Ar fi trebuit sa fie multumit, coboara din pat, cade si un  ciob ii taie jugulara, dar nu suficient cat sa-l omoare, iar Samantha ii ramane in continuare alaturi cu dorinta de a-l invata sa se poarte asa cum trebuie chiar daca e orb.   Nu ii este usor, dar in timp ii reuseste, iar intre ei se naste o frumoasa poveste de iubire.

Gabriel a mai avut parte de acest sentiment si in trecut. Chiar daca si-a declarat dragostea in nenumarate randuri, Cecily nu era pe deplin convinsa, iar parintii isi doreau un alt gen de sot pentru ea. Dorind sa-i dovedeasca ce sa inseala s-a inrolat in Flota Regala, iar in batalia de la Trafalgar si-a pierdut vederea. I-au ramas amintire doar corespondenta cu ea, scrisori pe care nu le mai putea citi asa ca i le da Samanthei.

Acum Gabriel este convins ca o iubeste cu adevarat pe Samantha. Nu ii putea vedea chipul, dar ii stia sufletul si asta era suficient. S-a impus in fata parintilor sai atunci cand acestia i-au adus un scaun de invalid, iar mama sa a tinut sa precizeze ca isi iubeste fiul, dar poate ar fi mai bine daca murea in aceea lupta. Samantha a avut incredere in el si i-a fost alaturi. E la un pas sa o piarda intr-un incendiu, iar de la o lovitura la cap sunt mari sanse ca in timp sa-i revina vederea.  O cere in casatorie, au parte de unica lor noapte impreuna, iar dimineata se trezeste singur pentru ca Samantha pleaca.

La aproape un an de atunci Gabriel inca o mai cauta singur pe strazi, asta dupa ce detectivii angajati nu au avut nici o sansa. Se baza doar pe descrierile  servitorilor si se intreba daca o recunoaste atunci cand o va intalni, ceva din sufletul lui ii spunea ca da. Dar oare asa va fi? De ce a plecat Samantha?

Nota personala: Cu fiecare pagina citita am trecut prin felurile stari, am trait aceste stari, m-am bucurat, m-am intristat si am ras alaturi de personaje. Pentru orice doreste sa se binedispuna, este o poveste foarte potrivita. Are enorm de multe omotii si un final intors la 100 de grade. Am fost nerabdatoare la maxim si nu m-am asteptat sub nici o forma la acesta incalceala, daca o pot numi asa. Oricat de mult mi-ar dori sa va povestesc despre ce este vorba, nu am sa o fac, merita sa descoperiti singuri. 
Compasiunea si vinovatia au schimbat vietile a doi oameni, o intreaga scena de teatru a fost pusa la cale si atat de bine s-a jucat incat nimic nu a trecut in afara. 

Am asemanat aceasta carte cu Frumoasa si Bestia inca de la inceput, cand este descrisa aparitia galagioasa a lui Gabriel. Eu sunt inca sunt efectul ei cu toate ca intre timp am mai citit ceva. Mi-a dat o stare de bine si m-a facut sa zambesc, este exact ce caut la o carte buna. 

Gabriel este sarcastic si arogant, dar e de inteles. Am fost dezamagita de el inspre final, mai exact capitolul 23. Imi imaginam cu totul altfel o astfel de situatie, toata dragostea lui... fara cuvinte. Cat despre Samantha, consider ca atunci s-a injosit si nu am reusit sa-i inteleg alegerea. As putea sa dezbat mult si bine aceasta parte, dar nu vreau sa dau din casa. Cert e ca am fost la un pas sa trantesc cartea de nervi. 
Ce am invatat? Ca dragostea e intr-adevar oarba si dureaza pana cand buzele se incretesc datorita varstei, iar alte buze la fel de incretite le vor molfai, in timp ce ochii se vor incetosa. 

Este a treia carte din serie si din greseala am inceput cu ea asa ca trebuie sa recuperez rapid cu primele doua.   

Nota: 9.8 / 10 

Sa nu uitati sa le faceti o vizita si celorlalte fete:



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Subscribe Via Email
Un produs Blogger.